Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Landsortspressen ökar mest på nätet

Landsortstidningarnas annonsintäkter på nätet växte med 26 procent under tredje kvartalet, enligt Tidningsutgivarnas Internetbarometer.


Publicerad 2010-11-02 11:36
Uppdaterad 2015-12-06 15:33

Ämnen i artikeln:

Dagspress

Dela artikeln:

Storstadstidningarnas sammanlagda webbintäkter stannade dock på i stort sett samma nivå som tredje kvartalet 2009, på grund av att ett par stora sajter tappade annonsintäkter under kvartalet.

Dagspressens sammanlagda annonsintäkter uppgick till 92 miljoner under kvartalet, 53 miljoner för storstadssajterna och 39 miljoner kronor för landsortspressen.

TU mäter annonsintäkterna för 60 dagstidningars sajter i sin Internetbarometer. Kvällstidningarnas sajter ingår inte i TU:s statistik.

Hittills i år har dagspressens annonsintäkter på webben ökat med 15 procent.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.