Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Lagerfeld gör Metro

Publicerad: 23 november 2011, 06:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Efter succén med Lady Gaga – nu är det modegurun Karl Lagerfelds tur att vara gästredaktör för Metro.


Ämnen i artikeln:

Metro

Karl Lagerfeld kommer att vara global gästredaktör den 7 februari.

Han kommer att medverka i tidningsskapandet under en dag och skapa Metro-tidningen "The world according to Karl", som kommer att prägla alla Metroupplagor.

– Jag älskar dagstidningar och det blir roligt att vara del av dem bara för en dag. Metro är på en global nivå och det är ännu roligare, säger Karl Lagerfeld i Metros pressrelease.

Lagerfelds tidning blir startskottet för Metros "exklusiva bevakning" av de fyra internationella modeveckorna i New York, London, Milano och Paris, skriver Metro.

Inför gästnumret utannonserar Metro en tävling, där deltagarna uppmanas att skicka in sina egna "fashion statements".

Metros Lady Gaga-nummer hade en räckvidd på över 800 miljoner och ökade tidningens globala försäljning med 16 procent.

– Den globala gästredaktören för med sig enorma möjligheter för Metros annonsörer och partners, Johanna Öberg, global kommersiell chef, i pressmeddelandet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.