Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 17 Juli 2020, 06:34
Annonsintäkterna fortsätter dala – men för prenumerationsaffären ser det bättre ut.
Foto: Janne Næss
Schibsted klarar coronakrisen hyggligt, men Aftonbladets intäkter föll 14 procent under andra kvartalet. Annonsintäkterna i Sverige föll med 27 procent, visar Schibsteds Q2-rapport.
Ämnen i artikeln:
SchibstedIntäkterna i Schibsteds mediesektor föll under andra kvartalet med 7 procent till 1 789 miljoner (alla siffror i norska kronor, som motsvarar cirka 98 svenska öre, och jämfört med motsvarande kvartal
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Schibsted