Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Kvällspressgapet minskar

Publicerad: 1 juni 2009, 12:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Aftonbladet.se är alltjämt den överlägset största sajten. Men luckan till Expressens sajt minskade i april.


Expressen.se ökade med drygt 100.000 besökare till en räckvidd på knappt 1,4 miljoner per vecka, enligt den senaste månadsstatistiken från Orvesto Internet. Aftonbladet tappade ungefär lika mycket i räckvidd och hamnade på 3,1 miljoner besök.

Även på dagstidningssidan minskade glipan mellan Bonnier och Schibsted i april. DN.ses veckoräckvidd minskade till 672.000 medan Svd.se växte till 533.000 per vecka.

För första gången är Hemnet och Allers med i Orvestos internetmätningar. Aller Net presenteras denna gång som summan av Spray.se, Passagen.se och Blogg.se, men framöver ska även Aller Magazine samt Allers Nya Medier inkluderas i mätningen.

Veckoräckvidd i tusental och procent under april 2009:

Affarsvarlden.se 63, 0,9% (84)Aftonbladet.se 3.122, 43,7% (3.247)Aller Net* 1.362, 19,0% (-)Alltombarn.se 160, 2,2% (160)Alltommat.se 204, 2,8% (223) Blogg.se 927, 13,0% (-)DN.se 672, 9,4% (732) E24.se 772, 10,8% (727) Expressen.se 1.394,19,5% (1.278)Golf.se 111, 1,5% (-) GP.se 321, 4,5% (279) Hemnet.se 940, 13,1% (-)Icakuriren.se N/A (sajten under ombyggnad) (109)IDG.se 282, 3,9% (266) Ilike.se* 570, 8,0% (579)Nyteknik.se 100, 1,4% (70) Passagen.se 373, 5,2% (-)Prisjakt.se 265, 3,7% (247) Privataaffarer.se 114, 1,6% (137)Reseguiden.se nätverk 160, 2,2% (200) Spray.se 447, 6,3% (-)Stormarknadspress nätverk* 512, 7,2% (519) SVD.se 533, 7,5% (514) Sydsvenskan.se 229, 3,2% (-) Tasteline.com 214, 3,0% (201) Tidningsnatet* 1581, 22,1% (1.599) Tv.nu 411, 5,7% (364)

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.