Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Kvällspressen Impact förstärker

Publicerad: 3 Oktober 2011, 08:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:56

Den nya säljledningen på kvällstidningspaketet Impact har gjort sin första rekrytering.


Ämnen i artikeln:

Impact

Det var i augusti som King Street Media tog över försäljningsansvaret för Impact. Bolagets första rekrytering med den nya säljledningen är Kristoffer Nilsson. Han kommer senast från Göteborgs-Posten där han var storkundssäljare.

– Kristoffer är en av deras mest seniora storkundsäljare. Vi är i en process där vi förnyar Impacts säljorganisation och där är Kristoffer först ut, säger Alexander Lydecker, försäljningschef på Impact.

Kenth Söderlind, som varit 16 år på Impact som vd och senast seniorsäljare, går i pension och ska också ersättas.

– Vi kommer ta in en person för att ersätta Kenth och sedan kommer det fler rekryteringar under andra sidan av året.

Kort efter att King Street Media tog över säljet på Impact valde Aftonbladet att ta hem säljet för flera av sina magasin, däribland Sofis mode, Resa och Wellness.

– Aftonbladet har ett nytt internt fokus på magasin men vårt magasinerbjudande påverkas inte, vi har fortfarande kvar de titlar som ligger hos King Street Media.

Men att förlora titlar är väl aldrig bra?

– Vi har ett starkt magasinserbjudande med tanke på att Expressen lägger in sina titlar. Jämfört med samma tidpunkt förra året har vi ökat magasinssäljet med 100 procent på bara två personer.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Impact

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.