tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Kungabebisen kommer lägligt för kändistidningarna

Publicerad: 23 februari 2012, 22:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

Samtliga kändistitlar tappar läsare, enligt Orvesto Helår. Filter, Allt om Fritidshus och historitidningarna hör till vinnarna.


MS

Martin Schori


Kändistidningarna hoppas på en extra skjuts i samband med kungabarnet, något som kan behövas. Samtliga titlar i segmentet har förlorat läsare, enligt Orvesto Helår.

Även dam- och tjejtidningarna lever på en hårt konkurrensutsatt marknad, och de flesta lyckas inte hålla uppe sin räckvidd. Chic, Frida och Solo är undantagen.

Bättre går det också för affärstidningarna, som lyckats stoppa räckviddstappet.

Bland mätningens förlorare finns många av kvällspressens bilagor, något som dock inte verkar hindra dem från att ge ut nya magasin och oneshots.

Filter, Allt om Fritidshus och historietidningarna hör till vinnarna.

Resultatet i Orvesto Helår är ett snitt av de tre mätningar som görs av Orvesto varje år.  

Resultatet för samtliga tidningar finns i pdf:n i spalten till höger.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev