Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

”Klart intressant breddning”

Publicerad: 24 Maj 2012, 21:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:21

Carats printchef Frida Åberg välkomnar nya Orvesto Näringsliv. Men det är ett problem att inte kunna jämföra bakåt.


Ämnen i artikeln:

Orvesto NäringslivCarat

Idag släpps den första mätningen med en ny och större population i Orvesto Näringsliv. Basen är nu nästan dubbelt så stor som tidigare och omfattar 4,4 miljoner människor istället för 2,7 miljoner som tidigare.

Samtliga titlar får därmed stora räckviddsökningar sett till absoluta tal.

– Det blir ju en helt ny mätning så det går egentligen inte att jämföra med tidigare mätningar, säger Frida Åberg och fortsätter:

– Breddningen är klart intressant och jag tycker det är klokt. Nu får vi med exempelvis entreprenörer och småföretagare som kanske inte lyfter så hög lön, och konsulter och frilansare som vi tidigare missat på grund av att det krävts fast anställning.

Kan vi få se höjda annonspriser?

– Det tror jag inte. Jag hoppas att inte tidningarna väljer att jämföra mätningarna rakt av.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Orvesto NäringslivCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev