Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

King Street Media tar över säljet på Impact

Tanu Tandan kliver åt sidan när annonspaketet får ny säljledning.

Martin Schori


Publicerad: 29 Augusti 2011, 06:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:48

Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Som dagensmedia.se tidigare berättat petade Imapct sin säljchef Johan Olsson i våras. Nu har Aftonbladet och Expressen hittat en ny lösning.

Det blir King Street Media, som tog över kvällstidningarnas försäljning för magasin och bilagor i slutet av förra året, som får hela säljansvaret, skriver resume.se.

Grundaren Alexander Lydecker blir därmed Impacts försäljningschef medan medgrundaren Stefan Andersson får titeln annonschef.

– Det är något av en generationsväxling på gång inom Impact. Men nu får vi in killar som kan det här, säger Impacts vd Anders Berglund till resume.se.

Impacts försäljning har sedan i våras letts av Anders Bergslund samt konsulten Tanu Tandan. Den senare kliver nu åt sidan och ska bland annat jobba med affärsutveckling.

– Han har varit här i två år och utfört sitt uppdrag kanonbra, säger Anders Berglund till sajten.

Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.