Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

King i designsamarbete med Brothers

Publicerad: 24 Augusti 2009, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Klädkedjan Brothers släpper en kollektion designad av modetidningen King. ”Jag ser inga trovärdighetsproblem”, säger Per Nilsson, chefredaktör på King.


Klädkedjan Brothers, som ägs av problemtyngda RNB, testar ett nytt grepp för att locka shoppingsugna män till butikerna. Brothers har låtit modemagasinet King designa ett antal plagg som nu ska säljas i kedjans butiker.

Kings chefredaktör Per Nilsson berättar om samarbetet:

– Vi har, sedan starten av King, fått förfrågningar från läsarna om var man hittar de snyggaste och mest användbara plaggen. Nu fick vi denna unika möjlighet att skapa de plagg som vi tycker saknas, säger han.

Varför just Brothers?

– Vi fick redan vid första mötet en bra känsla och en bra dialog med Brothers. De förstod King som varumärke och vad vi vill.

Samtidigt ska ni bevaka Brothers, ser du några trovärdighetsproblem med ett så nära samarbete?

– Vi kommer att fortsätta att bevaka minst lika många aktörer på samma sätt som tidigare. Jag ser inga trovärdighetsproblem. Hade jag gjort det så hade vi inte genomfört detta.

Det första plagget från samarbetet är en klassisk rock, uppdaterad med trendriktiga detaljer och exklusiva material, som kommer i butik vecka 36. I Kings nya nummer som kommer i handeln under veckan ska tidningen ge plats åt att skiva om plagget.

– Det kommer vi att göra. Detta är ett plagg som vi tycker har saknats och det kommer vi såklart att uppmärksamma i vår tidning, säger Per Nilsson.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.