Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 8 oktober 2020, 05:29
Duellen mot Expressen har Aftonbladet vunnit 25 år i rad. Men försprånget digitalt beror på att de var tidigt ut på nätet, menar Expressens chefredaktör Klas Granström (t.h). Lena K Samuelsson, publisher på Aftonbladet, tror också att det delvis är en mognadsfråga: ”Jag tror vi är lite mer moget som digitalt bolag än vår kära konkurrent, som släpar på ett tungt pappersarv”
Foto: Janne Næss + Olle Sporrong
DEL 3. Aftonbladets digitala övertag beror på att de var först ut – inte på att de gör bättre journalistik, anser Expressens chefredaktör Klas Granström. Men konkurrentens publisher Lena K Samuelsson är inte rädd att tappa försprång: ”Vi är ett annat djur”.
Kvällstidningarna har aldrig varit så lästa eller gjort så mycket journalistik. Ändå lyckas de inte gå plus. Hur blev det så? I en serie om tre delar tittar Dagens Media
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.