Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Johan Markström blir ny annonschef på DN

Citypaketets vd blir tidningens nya annonschef. Samtidigt genomför Bonnier News Sales en stor förändring i sina digitala annonsprodukter.

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se


Publicerad: 16 April 2018, 10:22
Uppdaterad: 16 April 2018, 12:54

Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterBonnier

Johan Markström är ny annonschef på Dagens Nyheter: "Jag har jobbat nära DN och följt utvecklingen och är stolt över att få representera en tidning som bedriver kvalitetsjournalistik men som nu också kan erbjuda kvalitets-annonsvisningar".

Dagens Nyheter genomgår en rad förändringar. Johan Markström tillträder som annonschef på Dagens Nyheter – en tjänst som Expressens Paul Brandenfeldt varit tillfördnad under en period.

Johan Markström kommer senast från tjänsten som vd på Citypaketet – men har dessförinnan arbetat under många år för Dagens Nyheter, bland annat som försäljnings- och marknadschef för annonspaketet 08-Mälardalen.

– Jag har jobbat nära DN och följt utvecklingen och är stolt över att få representera en tidning som bedriver kvalitetsjournalistik men som nu också kan erbjuda kvalitets-annonsvisningar. Marknaden i stort har legat lite efter på denna front om jag ska vara helt ärlig men nu är det dags för oss att verkligen öka transparensen gentemot våra kunder, säger Johan Markström i ett pressmeddelande. 

Samtidigt genomför nu Bonnier News Sales en omfattande förändring i sina digitala annonsprodukter. Ett stort kvalitetsarbete har genomförts och sedan en vecka tillbaka har man gått över till lazyload för att kunna garantera sina kunder högre viewabillity.

– Vi har sett en snabb effekt och kundreaktionerna är superpositiva. Detta har varit ett stort samarbete mellan redaktion, utveckling och Affärsutveckling. Nästa naturliga steg är att börja se om besökarna faktiskt ser annonserna och där finns det spännande teknologi som vi håller på att testa så som fixation men också vår neurostudie där vi mäter hjärnaktiviteter kopplat till marknadsföring i våra kanaler, kommenterar Johan Markström.

Läs mer om neurostudien här: Hjärnvågor ska styra annonser (premium)

Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterBonnier

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.