Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Johan Lindbladh: ”2021 kommer att präglas av en mer ödmjuk inställning”

Publicerad: 26 December 2020, 08:26

Den ökade ödmjukheten tror Johan Lindbladh kommer att leda till en högre innovationstakt.

Schibsteds kommunikationschef Johan Lindbladh tror på mer ödmjukhet nästa år: ”Vi kommer nog uppskatta det lilla i högre grad”.


Ämnen i artikeln:

SchibstedNyårsfrågan

Vad tycker du har varit årets största lärdom?

– Att vi som organisationer är så otroligt mycket mer flexibla än vad någon av oss antagligen kunde ana. Tror att denna insikt gett en positiv knuff för framtiden på många sätt, om man nu ska försöka se något positivt med detta märkliga år.

Vad tycker du har varit årets viktigaste publicering?

– Det har ju varit ett år av stora händelser och extremt mycket bra och viktig journalistik, så känns omöjligt att välja EN. Men ska jag säga något av stor vikt med årets största ämne i fokus får det bli Åsa Erlandssons reportageserie i SvD ”En månad på intensiven” som även satts upp som teaterpjäs, och inte minst Aftonbladets corona-chatt med Nivette Dawod som dygnet runt mött frågor och funderingar kring corona från upp mot 5 miljoner svenskar varje dag.

Vad tycker du har varit årets tuffaste utmaning?

– Att bibehålla motivationen från hemmakontoret och i alla videomöten när hoppet om en återgång skjutits fram gång på gång. Man har insett hur enormt viktigt det dagliga surret vid kaffemaskinen är, både socialt och inte minst som ”informationscentral”. Jag är ändå en av de som tycker att det fungerat väldigt bra i det stora hela, men vet och förstår att det är många som haft, och har, det väldigt tufft. En av de viktigaste sakerna att fokusera på framåt.

Med ett 2020 präglat av coronapandemin, vad tror du kommer definiera år 2021?

– Helt klart en mer ödmjuka inställning till väldigt mycket. Vi kommer nog uppskatta det lilla i högre grad, handla mer begagnat, och samtidigt ha en större tro på vad som faktiskt är möjligt med detta år bakom oss. Jag tror därför vi kommer att se en högre innovationstakt på många håll framöver!

Redaktionen Dagens Media

Ämnen i artikeln:

SchibstedNyårsfrågan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.