Dagspress
Johan Hansson: ”För att vara störst måste man vara relevant”
Publicerad: 3 juni 2022, 13:12
”Faktum är att de två åren sedan DN:s etablering har varit GP:s mest framgångsrika år sedan 1970-talet”, säger Johan Hansson om konkurrens i Göteborg. Foto: Stefan Berg
Tidigare i veckan avslöjade Stampen att de expanderar lokalt och tar upp kampen mot Borås Tidning. Nu berättar koncernchefen Johan Hansson om strategierna framåt – och hur Göteborgs-Posten ska bli en one stop shop för nyhetskonsumenter, oavsett om man läser lokala, nationella eller internationella nyheter.
”Våra tidningar ska vara den självklara nyhetsdestinationen för alla som bor i västra Sverige.”
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.