Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Jan Helin: "Det är patetiskt"

Publicerad: 8 Augusti 2012, 14:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

Biljett Nus vd Hans Haraldsson gick ut och kritiserade Aftonbladets rapportering. Nu svarar Aftonbladets chefredaktör Jan Helin – och säger att vd:ns klagan är patetisk.


Ämnen i artikeln:

Jan HelinAftonbladet

Biljett Nus vd gick nyligen ut i dagensmedia.se och riktade kritik mot framförallt Aftonbladets rapportering av biljetthaveriet i samband med Bruce Springsteenkonserterna på Ullevi.

Vd:n Hans Haraldsson sa bland annat att han reagerat på att han förekommit i artiklarna med namn och bild och att det känns som att han blev dömd på förhand.

Jan Helin, chefredaktör på Aftonbladet, reagerar starkt på kritiken och säger att Hans Haraldsson får tåla att granskas.

– Hans klagan är patetisk. Att vara vd för ett bolag är en offentlig roll. Då är man så god och kliver fram. Om han tror att han kan vara anonym är han dummare än han bör vara i den rollen, säger han till dagensmedia.se.

Aftonbladet har i flera artiklar granskat Biljett Nu och både följt utredningen av Hans Haraldsson och intervjuat de personer som drabbades av biljetthaveriet.

Jan Helin säger att granskningen har varit berättigad och att Hans Haraldsson, som vd för bolaget, bör ta sitt ansvar.

– Vi granskar handeln kring biljetter. Det är en rimlig granskning och han har klantat sig. Det här är en affär som har flera bottnar och där flera drabbades. Det ska han stå för. Han är vd, det är en av de mest offentliga roller man kan ha, säger Jan Helin.

Läs också:

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Jan HelinAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev