Alexander Lydecker (Bonnier), Joakim Flodin (Schibsted) och Mathias Berg (TV4/C More) Foto: georgeclerk
Jakten på det nya guldet: Schibsted, Bonnier och TV4 om hur de ska övervinna annonsmarknadens utmaningar
Tre av mediemarknadens största aktörer – Schibsted, Bonnier och TV4 – redogör för de största annonsfrågorna som diskuteras just nu. Svaret på vad som håller dem vakna om nätterna varierar, men en sak är säker: Alla gräver nytt data-guld, fler ”walled gardens” växer fram och säljkåren måste odla både relationer och en djupare affärskunskap.
Hanna Frick
2020 blev ett dråpslag för den redan hårt pressade annonsmarknaden. Förutom biokategorin som av förklarliga skäl minskade extremt (-81,2 procent) är dagspress kväll den kategori som minskade procentuellt mest,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.