tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Alexander Lydecker (Bonnier), Joakim Flodin (Schibsted) och Mathias Berg (TV4/C More) Foto: georgeclerk

Jakten på det nya guldet: Schibsted, Bonnier och TV4 om hur de ska övervinna annonsmarknadens utmaningar

Tre av mediemarknadens största aktörer – Schibsted, Bonnier och TV4 – redogör för de största annonsfrågorna som diskuteras just nu. Svaret på vad som håller dem vakna om nätterna varierar, men en sak är säker: Alla gräver nytt data-guld, fler ”walled gardens” växer fram och säljkåren måste odla både relationer och en djupare affärskunskap.

Publicerad: 8 mars 2021, 06:51

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se

2020 blev ett dråpslag för den redan hårt pressade annonsmarknaden. Förutom biokategorin som av förklarliga skäl minskade extremt (-81,2 procent) är dagspress kväll den kategori som minskade procentuellt mest,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Joakim FlodinAlexander LydeckerSchibstedBonnierBonnier NewsDagspress

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev