Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Jagade djur gav seger

Genom att visa världen genom en tjuvjägares kikarsikte tog Världsnaturfonden hem segern i månadens printannons.


Publicerad: 21 November 2013, 05:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:56

Ämnen i artikeln:

WWFRAM

Världsnaturfondens annons med budskapet ”Tjuvjakten är på väg att utrota noshörningen” är en del av organisationens kampanj för att stoppa den illegala djurhandeln och syftar till att få fler faddrar.

– Den visar att även små annonser kan få höga värden. Det är inte så vansinnigt kreativt, men de har lyckats med svårigheten att koka ner något komplicerat till något lättbegripligt. Bilden avkodas på sekunden, säger Staffan Hultén, grundare av RAM.

En fjärdedel av dem som har sett annonsen säger att de ska söka mer information. Det är ungefär dubbelt så stor andel som i vanliga fall.

Kampanjen har tagits fram av Världsnaturfonden tillsammans med reklambyrån Justine Lagache och mediebyrån 2xl.

L äs mer i senaste numret av Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

WWFRAM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.