lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Intäkterna hos medierna har förskjutits – säljcheferna om rörelsen under pandemin

Publicerad: 21 februari 2022, 07:17

”Schibsted står ju på flertalet olika intäktsben och det är tydligt att annonsintäkterna är en av de viktigaste”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Foto: Stampen Media + Janne Næss

Pandemin har förändrat mediernas annonsmarknad, intäktsstruktur och arbetssätt för gott. Det vittnar säljcheferna på Bonnier, Schibsted och Stampen om.

Ämnen i artikeln:

StampenBonnierSchibsted

LH

Leif Holmkvist


För två år sedan slogs benen undan för medieföretagen som tuffade på i transformationsprocessen:

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev