Dagspress
Intäkterna hos medierna har förskjutits – säljcheferna om rörelsen under pandemin
Publicerad: 21 februari 2022, 07:17
”Schibsted står ju på flertalet olika intäktsben och det är tydligt att annonsintäkterna är en av de viktigaste”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.
Foto: Stampen Media + Janne Næss
Pandemin har förändrat mediernas annonsmarknad, intäktsstruktur och arbetssätt för gott. Det vittnar säljcheferna på Bonnier, Schibsted och Stampen om.
LH
Leif Holmkvist
För två år sedan slogs benen undan för medieföretagen som tuffade på i transformationsprocessen:
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.