Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Impact raketökar - tackar tv-kaoset

Publicerad: 28 December 2010, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

Kvällspresspaketet Impact har dragit nytta av trängseln i tv, enligt chefen Tanu Tandan. I år ökar försäljningen med mer än 40 procent jämfört med krisåret 2009, säger han.


Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Annonsörer som fått nobben av tv-kanalerna på grund av utrymmesbrist får leta efter andra kanaler att synas i.

En av dem som dragit nytta av tv-kaoset är Impact, enligt chefen Tanu Tandan, vars försäljning ökar med mer än 40 procent i år.

– Dels beror det på en optimism i marknaden och dels slår det stort hos oss att tv underlvererar kraftigt. Det har gjort annonsörerna oroliga och de tappar förtroendet, för de får ut sina budskap via tv, säger han.

Enligt IRM ökar marknaden 5 procent nästa år. Dagspressens siffra är 4 procent, men Tanu Tandan tror på 40 procent även nästa år, säger han.

Impact säljer annonser åt kvällstidningarna Aftonbladet, Expressen, GT och Kvällsposten.

Dagens Media har även talat med sju andra av dagspressens annonspaket. Vad de säger om 2011 kan du läsa i DM Plus.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.