Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Impact petar säljchefen

Publicerad: 16 Maj 2011, 14:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Säljchefen för Impact blir säljare.


Det var i augusti förra året som Johan Olsson tog klivet upp inom Impacts säljkår och blev försäljningschef.

– Nu när vi fått fart på försäljningen krävs ett mer traditionellt ledarskap och någon som verkligen har en operativ roll till 100 procent. Jag ska ha hand om den fortsatta utvecklingen av bolaget, sa Impact-chefen Tanu Tandan till dagensmedia.se då.

Men nu har bolaget – som samägs av Expressen och Aftonbladet – ändrat sig. Johan Olsson återgår till säljarrollen, då hans roll försvinner.

– Vi tajtar organisationen. Vi är inne i en förändringsprocess av Impact, som inte är klar än, säger Impacts vd Anders Berglund, som även är försäljningsdirektör på Aftonbladet.

Han kommer nu själv att ta ett större operativt ansvar för Impact, tillsammans med konsulten Tanu Tandan.

– Impact har stor omsättning i pengar men har ganska få anställda, varav många jobbat där länge och är självgående, säger Andreas Berglund.

2011 har börjat bra för Impact, säger han – mycket tack vare tv-kaoset.

– Vi håller en stark position, Impact är ett vedertaget sätt att köpa printannonser i Sverige. Vi vill ta en bra position mot tv och de har haft det lite svårt nu med att det är slutsålt. Det känner vi av, säger Anders Berglund.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.