Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Huggsexa om News of the Worlds läsare

Publicerad: 13 Juli 2011, 08:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:04

News of the Worlds konkurrenter höjer upplagorna – och går på reklamoffensiv.


News of the World hade vid nedläggningen över 2 miljoner läsare. Nu börjar konkurrenternas jakt på att vinna över dem.

Enligt brandrepublic.com kommer både Sunday Mirror och People att fördubbla sin upplagor på söndag, efter att Sunday Mirrors försäljning ökat stort förra söndagen.

Sunday Mirror förbereder också, enligt tidningen, en tv-kampanj för att locka till sig tidigare News of the World-läsare.

Även Mail on Sunday, som är något mer mid-market än konkurrenterna, ser sin chans – och kommer att använda sig av dm-utskick som skickas ut till runt 1,5 miljoner personer som tidigare läste News of the World, rapporterar brandrepublic.com.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.