torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Hon blir Aftonbladets nya produktchef

Publicerad: 10 maj 2023, 13:59

Rollen som produktchef inrättades fem år sedan.

Foto: Malin Lövkvist

Moa Gårdh tar över efter Matilda Wiman. ”Vi ska knyta produkten närmare vår prenumerationsaffär”, säger Moa Gårdh.

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibstedDagspress

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Moa Gårdh tar över rollen som produktchef på Aftonbladet och tar plats i tidningens ledningsgrupp. Därmed ersätter hon Matilda Wiman som istället går till Ikea.

Senast kommer Moa Gårdh från tjänsten som product manager i Aftonbladets utvecklingsteam. Tidigare har hon även arbetat med strategi för Schibsted News Media och techbolaget Doconomy.

Rollen som produktchef inrättades 2018 och går i huvudsak ut på att leda utvecklingen av Aftonbladets nyhetssajt. Produktteamet ingår i den nyskapade enheten Schibsted Product & Consumer som fokuserar på hela kundresan.

– Det ska bli otroligt roligt att fortsätta jobba med utvecklingen av en sådan uppskattad och betydelsefull produkt som Aftonbladet. Vi har ett fantastiskt utgångsläge att bygga vidare på, med ett jättestarkt produktteam och dessutom kommer jag in i en spännande tid när vi ska knyta produkten närmare vår prenumerationsaffär, säger Moa Gårdh, i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Vårt nya sätt att organisera oss kommer ge oss mer kraft att leverera en ännu bättre upplevelse till våra användare samtidigt som vi stärker våra relationer med användarna.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev