Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Historiskt annonstapp under 2020 – men medierna tror på återhämtning 2021

Publicerad: 13 Oktober 2020, 08:06

Claes Kugelberg (Clear Channel), Leslie Marsden (Filmstaden), Madeleine Thor (IRM), Alexander Lydecker (Bonnier News) och Joakim Flodin (Schibsted Marketing Services) berättar om sin syn på annonsmarknadens utveckling.

Foto: Clear Channel + Annika Falkuggla + Janne Næss + Olle Sporrong + Schibsted

Om IRM:s prognos stämmer kommer 2020 att gå till historien som ett år då medieinvesteringarna backade med 4,5 miljarder kronor. Men fallet är ändå mindre än väntat och medierna tror på återhämtning 2021.


Ämnen i artikeln:

Joakim FlodinIRMClear ChannelFilmstadenAlexander Lydecker

På tisdagsmorgonen släppte Sveriges Mediebyråer siffror över medieinvesteringarna, förmedlade via branschorganisationens medlemmar, under september månad. Och det blev en svag inledning på hösten, då reklamköpen minskade med 28 procent,

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.