Dagspress
Historiskt annonstapp under 2020 – men medierna tror på återhämtning 2021
Publicerad: 13 oktober 2020, 08:06
Claes Kugelberg (Clear Channel), Leslie Marsden (Filmstaden), Madeleine Thor (IRM), Alexander Lydecker (Bonnier News) och Joakim Flodin (Schibsted Marketing Services) berättar om sin syn på annonsmarknadens utveckling. Foto: Clear Channel + Annika Falkuggla + Janne Næss + Olle Sporrong + Schibsted
Om IRM:s prognos stämmer kommer 2020 att gå till historien som ett år då medieinvesteringarna backade med 4,5 miljarder kronor. Men fallet är ändå mindre än väntat och medierna tror på återhämtning 2021.
På tisdagsmorgonen släppte Sveriges Mediebyråer siffror över medieinvesteringarna, förmedlade via branschorganisationens medlemmar, under september månad. Och det blev en svag inledning på hösten, då reklamköpen minskade med 28 procent,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.