Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Hela Skåne värvar från Kanal 5

Annonspaketet anställer tre nya medarbetare – som plockas från Kanal 5, JCDecaux och Attraction.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Mars 2011, 14:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:19

Ämnen i artikeln:

Hela Skåne

Annonspaketet Hela Skåne består av tidningar som Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad och Skånska Dagbladet.

Enligt egen uppgift har bolaget en årlig annonsintäkt på 400 miljoner kronor – och uppvisade en tillväxt på 15 procent under 2010.

– Vår plan är att öka med elva procent under 2011, säger Robert Bäcklin, vd för Hela Skåne.

Nu växer hela Hela Skåne genom att anställa tre nya medarbetare.

• Henrik Falk, tidigare JC Decaux, börjar som key account manager i Stockholm.

• Pier Zigante, tidigare Kanal 5, börjar som digital key account manager i Malmö.

• Daniel Nüüd , tidigare Attraction tar rollen som affärsutvecklare.

– Det är både en utökning av säljkåren och en rekrytering för att ersätta en medarbetare som har slutat. Nu är vi väl laddade inför årets utmaningar efter att ha vuxit relativt fort under en period, säger Robert Bäcklin.

Hela Skånes mål är att öka annonsintäkterna för sina titlar mer än marknaden i stort.

Tidningarna som ingår i Hela Skåne

Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Skånska Dagbladet, Norra Skåne, Kristianstadsbladet, Ystads Allehanda, Trelleborgs Allehanda, City Malmö, City Lund, City Helsingborg samt City Landskrona. Dessutom ingår utomhusbolaget Look Media i säljportföljen.

Ämnen i artikeln:

Hela Skåne

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.