Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

HD:s kärlekskampanj för papperstidningen

I dag startar Helsingborgs Dagblad kampanjen "Älska papper", som ska hylla papperstidningen.

Andrea Svanberg


Publicerad: 05 Maj 2014, 06:26
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:39

Ämnen i artikeln:

Helsingborgs Dagblad

Kampanjen kommer att bestå av tolv helsidor där medarbetare på Helsingborgs Dagblad vittnar om sin kärlek till papperstidningen.

– Det finns 70 000 hushåll som älskar papperstidningen och den kanalen. Vi måste bekräfta det valet och att de håller på ett vinnarlag, säger Jonas Brorson, strategisk varumärkeschef Helsingborgs Dagblad, till Dagens Media.

Texterna i kampanjen ska understryka nyttan med papper samt läslusten.

– Det finns en enkelhet i att läsa papperstidningen som jag tror att de som inte läser papperstidningar i dag också tycker är bra. Vi vill påminna om att papperstidningen inte är död, den lever i allra högsta grad, säger Jonas Brorson.

Pappret kommer att hyllas under hela 2014 och kampanjen ska bland annat låta personer utanför tidningen berätta om sina förhållanden till papperstidningen.

Kampanjen kommer att gå i papperstidningarna och på hd.se. Reklambyrån bakom är Ekros och Hultberg.

Nyligen berättade Sydsvenskan att tidningen har för avsikt att köpa Helsingborgs Dagblad.

Ämnen i artikeln:

Helsingborgs Dagblad

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.