Här grattar Aftonbladet prinsessan

2012-02-24 15:00 Dante Thomsen  

I förmiddags offentliggjordes namnet på kronprinsessan Victorias och prins Daniels dotter. Då passade Aftonbladet på att dela ut prinsessbakelser och t-shirtar.

Att den nyfödda prinsessan får namnen Estelle Silvia Ewa Mary offentliggjordes i dag klockan 11:30.

Då passade Aftonbladet på att dra nytta av uppmärksamheten genom att finnas på plats och dela ut prinsessbakelser, löpsedlar och t-shirtar.

– Det var ett lyckat och kul sätt att både fira prinsessan och möta våra läsare på. Det är de värda, säger Aftonbladets vd Anna Settman som själv var på plats.

– Som gammal marknadsdirekör är det en kick att komma ut på fältet så här ibland.

I går slog aftonbladet.se dessutom nytt rekord i unika webbläsare. Totalt sett hade sajten 2,5 miljoner besökare vilket är mer än hundra tusen fler besökare än det tidigare rekordet som slogs den 20 september 2010.

Även i mobilen slog Aftonbladet nytt rekord med 915 000 unika besökare, vilket kan jämföras med 875 000 besökare samma dag som Whitney Houston dog.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt