Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är veckans viktigaste branschnyheter

Publicerad: 8 Maj 2020, 13:24

Canal Digital och Viasat Consumer slås samman, katastrofsiffror för medieinvesteringarna, ras för Schibsted och nytt krispaket för medierna. Det är några av rubrikerna från veckan som gått.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Måndag 4 maj

Riskerna med att bevaka corona – så resonerar medierna
Branschveteranernas nya byrånisch – medieköp för inhouse
Hushållen spenderar mer på medietjänster

Tisdag 5 maj

Cissi Wallin om Afa-inläggen: ”Så himla roligt att det har blivit en uppblåst grej”
Vinst för Stampen i Q1
Publicister ska få sälja prenumerationer via Youtube
Coronakrisen ger skjuts åt tittandet
Sammanslagningen mellan Viasat och Canal Digital klar

Onsdag 6 maj

Tidskrifternas läsaraffär stabil trots krisen: ”Glädjande i coronamörkret”
Kraftig vinstminskning för Schibsteds tidningar
Analys: ”Sannolikt förlust för Aftonbladet”
Aftonbladet ska spara 100 miljoner – var sjätte får gå
Så ska nya Allente stå emot trycket på marknaden: ”Vi bygger en stark aktör”

Torsdag 7 maj

Katastrofras för medieinvesteringarna – halveras under april
”Pengarna är borta”
Så ska Schibsted säkra annonsintäkterna i en turbulent tid
Snabbanalys: E-handeln – en utmaning eller affärsmöjlighet för mediehusen?
Sveriges Mediebyråers nytillträdde vd hoppar av
Isobel Hadley-Kamptz: ”Vi måste vara på vår vakt mot konsensuskulturen”
Stefan Melesko: ”Stampens lyft överraskar”
Massiv tittarökning under coronakrisen – men digital kräftgång för Nent och Discovery
De går samman för att skapa en gemensam mätvaluta

Fredag 8 maj

Krispaketet: 500 miljoner kronor till medierna
SvD:s publisher: ”Målet är att besparingarna inte ska påverka vårt förändringsarbete”
TU om stödpaketet: ”Det är avgörande”
Breakit om samarbetet med SvD: ”En win-win”

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.