Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Här är Shells sommarkampanj

Publicerad: 21 Juni 2012, 07:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:18

Med Shells nya app ska familjeresan på vägen bli en höjdpunkt istället för en sommarplåga.


Ämnen i artikeln:

MediacomShell

Shells app är en variant på tysta leken, där barnen kan välja utmaningar till de vuxna. För att mamma och pappa ska behöva genomföra utmaningarna, som kan bestå av att rappa fram sin beställning på nästa Shell-mack, måste barnen vara tysta en utmätt tid.

– Tanken var att ge makten till barnen. Som förälder får jag lite dåligt samvete om jag bara säger åt dem att vara tysta under hela bilresan. På det här sättet låter vi barnen välja utmaningar, vilket gör att de själva tycker det är roligt att vara tysta, säger Erica Samuelsson, marknadschef på Shell Sverige/ST1 i ett pressmeddelande.

Kampanjen drar igång den 25 juni och inkluderar utöver appen också stortavlor, annonser, print, radiospotar samt enheter på Shellstationerna. Shell ger också en besinrabatt på 25 öre litern under sommaren.

Kampanjen är gjord av byrån Klirr tillsammans med Oh My och Mediacom.

Arbetsgrupp:

Kund: Erika Samuelsson på Shell Sverige/ST1

Arbetsgrupp / Klirr: Projektledare: Marcus Sundberg. AD: Lena Landén & Paulo Vidal. Copy: Ya-sin Chahimi & Jacob Isacson. Interaktionsdesign: Lars Thomson.

Arbetsgrupp / Mediacom: Account Director, Therese Nordström; Online Planner, Anna Von Stockenström; Campaign Coordinator, Jesper Save

Fotograf: Petter Karlberg

Apputvecklare: Oh My

Radio: Flickorna Larsson

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

MediacomShell

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev