fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Här är Metros Lady Gaga-kampanj

Publicerad: 18 april 2011, 06:18

Superstjärnan Lady Gaga är Metros nästa globala gästredaktör. Se reklamfilmen för samarbetet på dagensmedia.se.

Ämnen i artikeln:

Metro InternationalMetroDagspress

EW

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Gratistidningskoncernen Metro fortsätter att anlita kändisar som gästredaktörer. Denna gång är det Lady Gaga, en av världens just nu kanske största artister, som tar sig an rollen.

Den 17 maj blir hon global gästredaktör och ska då lyfta fram ”frågor kring jämställdhet och individualitet”.

För Lady Gagas och skivbolaget Universals del är gästredaktörsskapet ett sätt att marknadsföra den kommande skivan ”Born This Way”, som släpps den 23 maj.

Metro genomför nu en tävling där läsare världen över ska svara på frågan ”Why were you born this way”. Förstapriset är jobbet som redaktionsassisten till Lady Gaga.

- Det är ett unikt tillfälle att inte bara få träffa Lady Gaga utan även få vara nära henne och arbeta med henne. Hon är en av vår tids riktigt stora, kreativa artister, säger Per Gunne, chefredaktör Metro Sverige, i ett pressmeddelande.

Tävlingen marknadsförs med en reklamfilm, printannonser och en kampanjsajt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev