Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är Metro Mode

Publicerad: 16 Februari 2011, 13:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

I morgon blir det än trängre i modesegmentet då Metro ger sig in i kampen med sin månadstidning Metro Mode.


Ämnen i artikeln:

Metro ModeMetro

Metro Mode blir en egen rygg i Metro Stockholm på torsdagar efter löning. Samma dag delas den också ut i storstadens större shoppingstråk.

– Mode ligger i tiden och efterfrågas av både våra läsare och annonsörer. Det är extra roligt att vi i ett slag blir Sverige största modemagasin, sa Metros chefredaktör Per Gunne i en tidigare intervju till dagensmedia.se.

Och i morgon är det dags för första numret.

– Metro Mode handlar om mode och ingenting annat, inga livstilsreportage, mat eller annat. Bara mode. Varje nummer kommer att ha ett tema och temat i första numret är skor, säger Per Gunne.

Metro Mode har ett flertal olika annonslösningar att erbjuda, som olika former av promotionsamarbeten.

– Vi har inspirerats av hur andra svenska modemagasin arbetar med promotionsamarbeten och liknande. Det är lite svårt att uttala sig om den försäljningen redan i första numret eftersom den typen av samarbeten har lite längre ledtider.

Hur har försäljningen i övrigt gått?

– Väldigt bra. Vi ligger 115 procent över budget för första numret och för nästa nummer ser det ännu bättre ut.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Metro ModeMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.