Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är Gota Medias nya grafiska profil

Publicerad: 16 Oktober 2020, 05:30

Koncernen har tagit fram en ny grafisk profil och loggor.

Gota Media får ny logga och knyter samtidigt till sig Rickard Frank som kreativ chef.


Ämnen i artikeln:

Gota Media

Mediekoncernen Gota Media har fått en ny grafisk profil. Både ett grafiskt maner, ny logga och grafiska riktlinjer har tagits fram som ska gälla för alla varumärken inom koncernen. 

– Det fanns ett uppdämt behov av att göra ett ansiktslyft av Gota Medias grafiska profil. Det har alltid varit de lokala varumärken som har stått i första rummet och så ska det fortsätta att vara. Men i takt med att Gota Media har vuxit med fler lokala varumärken så var det dags att ta ett samlat grepp kring en ny grafisk profil, säger Morgan Andersson, COO på Gota Media, i ett pressmeddelande. 

Den grafiska profilen har tagits fram internt men de har även fått konsulthjälp av cd Rickard Frank. Han har även varit inkopplad i arbetat med att ta fram en ny form och design för mediebolagets nyhetssajter och tidningar.

Rickard Frank anlitas nu som kreativ chef med ansvaret att hålla ihop det grafiska uttrycket i alla kanaler och inom alla varumärken. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gota Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.