Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är Frank & Earnest första kampanj för Försvarsmakten

Publicerad: 10 November 2010, 16:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Frank & Earnest blev nyligen en av Försvarsmaktens tre byråer. Här är deras första kampanj för nya kunden.


I våras stod det klart att DDB Stockholm får dela Försvarsmaktens kommunikationsuppdrag med BNG och Frank & Earnest efter jätteupphandling.

I dagarna släpps Frank & Earnest första kampanj för den nya storkunden. Uppdraget var att göra en rekryteringskampanj som lockar läkare och sjukvårdspersonal till Försvarsmakten.

Med annonser föreställande skorpioner, granater, kulor och journaler vill Försvarsmakten på ett ärligt sätt berätta om vad som väntar dem som söker. Temat är ”Var med om sånt du bara läst om”.

– Det här handlar ibland om att åka till farliga områden och vi vill inte romantisera verkligheten. Budskapet är att du som läkare eller sjukvårdspersonal självklart åker ner för att göra en insats, men det är också en möjlighet för dig att lära dig saker som du har läst om men aldrig praktiserat, säger Christer Andersson, cd för Försvarsmakten och vd på Frank & Earnest.

Konceptet bygger på intervjuer med sjukvårdspersonal om deras drivkrafter och erfarenheter från utlandsarbete.

Kampanjen ska framför allt gå som annonser i fackpress.

Se en större bild på annonsen genom att klicka på bilden till höger.

Arbetsgrupp Frank & Earnest:

CD – Christer Andersson

AD – Christer Andersson

Copy – Annika Olsson

Planner – Zoltan Illes

Account Director – Merete Pokorny

Operativ Projektledare – Lisa Svahn

Final Art – Therese Båth

Fotograf – Jesper Sundelin

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.