Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är Bonniers bästa säljare 2015

Publicerad: 14 Mars 2016, 09:46
Uppdaterad: 14 Mars 2016, 10:11

Bild 1/5  På bild: Vinnarna av Bonnier sales awards 2015. Fotograf: Bonnier AB/Jonas Borg.

Vinnarna utsågs i fredags vid Bonnier sales awards årliga galamiddag i Stockholms stadshus.


Ämnen i artikeln:

Bonnier

Varje år hyllar Bonnier koncerners bästa säljare. I år var 200 gäster inbjudna till galan för att fira finalisterna och vinnarna. Värd för kvällen var Bonniers vd Tomas Franzén tillsammans med Renée Nyberg som programvärd.

Vinnarna är

Årets säljrookie:

Kenn Holm Nikolaisen, Benjamin Media.

Motivering: Han är trovärdig och pålitlig och hans kunder känner alltid att de är top of mind - och älskar honom för det. Ken Holm Nicolaisens har varit avgörande för att återupprätta danska Bil Magasinet som en eftertraktad annonsplattform.

Årets säljuppdrag:

”Harley-Davidson Market Share Dominance” Corey Eastman, Sadie Huemmer och Dennis Scully, Bonnier Motorcycle Group.

Motivering: Då Harley Davidsons position som marknadsledare hotades av en utmanare övertygades de av Sadie Huemmer, Dennis Scully och Corey Eastman på Bonnier Motorcycle Group att testa en ny reklamstrategi. Resultatet blev Motorcycle Groups största enskilda annonsförsäljning någonsin - en omfattande kampanj som innebar en stor andel share-of-voice över koncernens 12 varumärken samt systervarumärken, omfattande retargeting samt ett banbrytande event för Harleyskeptiker, plus en uttömmande studie från Bonnier Corporations dataanalys-avdelning.

Årets säljchefer:

Anna Arvidsson, Expressen/Bonnier News Brand Studio

Motivering: Expressens Anna Arvidsson är modig och exceptionellt begåvad, vilket har hjälpt henne i arbetet med att bygga upp en ny avdelning. Hon inte rädd för att ta svåra beslut som hjälper hennes team att prestera. Hennes kompetens inom datastyrda lösningar och förmåga att fokusera på helheten har inneburit växande intäkter för verksamheten.

Johan Danielsson, Bonnier Publications

Motivering: Johan Danielsson på Bonnier Publications är en utmärkt säljare, kollega och affärsman – allt i ett. Han vet hur han motiverar sitt team och resultatet är en stolt säljkår med stort driv. Hans förmåga att anta nya utmaningar med positiv attityd och energi boostar verkligen teamet.

Årets säljrepresentatör:

Malena Ogemar, TV4

Motivering: Malena Ogemar på TV4 sätter samarbete först. Driven, fokuserad och resultatorienterad levererar hon alltid över förväntan, oavsett hur stor hennes arbetsbelastning är. Hon är alltid där för sina kollegor, och hennes kunder värdesätter och prisar hennes effektivitet och lyhördhet.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.