Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Här är Bonnier News nya logga

Publicerad: 31 augusti 2022, 12:34

Bonnier Group och Bonnier News utvecklar varumärkesidentiteten.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsNyheter

Bonnier Group och Bonnier News har under våren genomfört ett stort varumärkesarbete. Det har bland annat resulterat i en ny logotyp – och ett förtydligande av berättelsen om vilka man är, var man kommer ifrån och vart man är på väg. Berättelsen lyfts fram genom devisen ”För det fria ordet”.

– Grunden i vårt arbete är, och har alltid varit, den fria journalistiken. Vi startade en tidning som motvikt till nazismen under andra världskriget, vi startade affärstidningar i Baltikum efter Berlinmurens fall och vi är med och startar en oberoende nyhetssajt på ryska mitt under pågående krig i Europa. Det här är alltså inget nytt vi kommit på, det fria ordet finns djupt rotat och det är det vi vill förtydliga, säger Elsa Falk, kommunikationschef på Bonnier News, i ett pressmeddelande.

De senaste åren har Bonnier News vuxit kraftigt, bland annat genom förvärven av Mittmedia och Hall Media och via samarbetet med Gota Media.

Därmed har behovet av att förtydliga varumärket och relationen till moderbolaget Bonnier Group vuxit sig större.

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev