Dagspress
Här är alla vinnare i INMA 2021
Publicerad: 4 juni 2021, 07:54
Foto: Wikimedia commons
Göteborgs-Posten och Expressen vinner förstapris i tävlingen, bland annat för att ha lyckats locka fler prenumeranter på ett framgångsrikt sätt.
Vinnarna har korats i medietävlingen INMA Global media awards 2021. Tävlingen prisar medieföretag som lyckas engagera sin publik och öka tillväxten i ett multimedialandskap. Pris delas ut i 20 olika kategorier.
Sverige kammad totalt hem 3 förstaplaceringar, 3 andraplaceringar, 4 tredjeplaceringar och 7 hedersomnämningar.
Göteborgs-Posten är den enda svenska tidning som tog hem två förstaplaceringar, en för ”Systrar” i kategorin ”Best initiative to acquire subscribers” och en för ”+105%” i kategorin ”Best idea to grow advertising sales”.
Även Expressen plockade en förstaplacering i kategorin ”Best initiative to retain subscribers”.
Alla svenska vinnare:
Kategori 2: Best public relations or community cervice campaign
Regional brands
Hedersomnämning: Göteborgs-Posten, ”The show must go on”
Kategori 3: Best use of an event to build a news brand
Regional brands
Hedersomnämning: Göteborgs-Posten, ”Vituella varvet”
Hedersomnämning: TTELA, Stampen lokala medier, #makeaChristmasDifferenceHere
Kategori 4: Best idea to encourage reader engagement
National brands
Tredje plats: Aftonbladet, ”Corona live”
Kategori 6: Best use of video
National brands
Andra plats: Expressen, ”Inside the pandemic”
Groups
Hedersomnämning: Bonnier News Local, ”Streaming of Livesport — Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”
Kategori 7: Best use of audio
Regional brands
Tredje plats: TTELA, Stampen Lokala Medier, ”TTELA Documentary”
Kategori 10: Best initiative to acquire subscribers
Regional brands
Första plats: Göteborgs-Posten, ”Systrar”
National brands
Tredje plats: Expressen, ”Bullseye! Hitting 118,000 By Aiming the Right Content to The Right Audience”
Groups
Hedersomnämning: Bonnier News Local, ”Streaming of Livesport — Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”
Hedersomnämning: NTM, ”Local News Has A Great Value — Let’s Get Ready to Double”
Kategori 11: Best initiative to retain subscribers
National brands
Första plats: Expressen, ”Bullseye! Hitting 118,000 By Aiming the Right Content to The Right Audience”
Groups
Tredje plats: Bonnier News Local, ”Streaming of Livesport — Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”
Kategori 12: Best subscription niche product
National brands
Andra plats: Expressen, ”Kickstart! How We Engaged Our Subscribers by Getting Them Off the Couch”
Kategori 13: Best idea to grow advertising sales
Regional brands
Första plats: Göteborgs-Posten, ”+105%”
Kategori 15: Best digital commerce initiative
National brands
Andra plats: Dagens Nyheter & Tipser, ”New Media Revenue and Reader Loyalty Through E-Commerce”
Kategori 17: Best use of data to drive subscriptions, content, product design
Hedersomnämning: Göteborgs-Posten, ”Changing Low Performing Content”