Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Här är alla vinnare i INMA 2021

Publicerad: 4 juni 2021, 07:54

Foto: Wikimedia commons

Göteborgs-Posten och Expressen vinner förstapris i tävlingen, bland annat för att ha lyckats locka fler prenumeranter på ett framgångsrikt sätt.


Ämnen i artikeln:

INMAGöteborgs-PostenExpressenBonnier News LocalNTMDagens NyheterStampen

Vinnarna har korats i medietävlingen INMA Global media awards 2021. Tävlingen prisar medieföretag som lyckas engagera sin publik och öka tillväxten i ett multimedialandskap. Pris delas ut i 20 olika kategorier. 

Sverige kammad totalt hem 3 förstaplaceringar, 3 andraplaceringar, 4 tredjeplaceringar och 7 hedersomnämningar.

Göteborgs-Posten är den enda svenska tidning som tog hem två förstaplaceringar, en för ”Systrar” i kategorin ”Best initiative to acquire subscribers” och en för ”+105%” i kategorin ”Best idea to grow advertising sales”.

Även Expressen plockade en förstaplacering i kategorin ”Best initiative to retain subscribers”.    

Alla svenska vinnare:

Kategori 2: Best public relations or community cervice campaign
Regional brands
Hedersomnämning: Göteborgs-Posten, ”The show must go on”


Kategori 3: Best use of an event to build a news brand
Regional brands
Hedersomnämning: Göteborgs-Posten, ”Vituella varvet”
Hedersomnämning: TTELA, Stampen lokala medier, #makeaChristmasDifferenceHere

Kategori 4: Best idea to encourage reader engagement
National brands
Tredje plats: Aftonbladet, ”Corona live”


Kategori 6: Best use of video
National brands
Andra plats: Expressen, ”Inside the pandemic”

Groups
Hedersomnämning: Bonnier News Local, ”Streaming of Livesport — Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”

Kategori 7: Best use of audio  
Regional brands   
Tredje plats:
TTELA, Stampen Lokala Medier, ”TTELA Documentary”


Kategori 10: Best initiative to acquire subscribers
Regional brands
Första plats: Göteborgs-Posten, ”Systrar”

National brands
Tredje plats: Expressen, ”Bullseye! Hitting 118,000 By Aiming the Right Content to The Right Audience”

Groups
Hedersomnämning: Bonnier News Local, ”Streaming of Livesport — Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”
Hedersomnämning:
NTM, ”Local News Has A Great Value — Let’s Get Ready to Double”


Kategori 11: Best initiative to retain subscribers   
National brands
Första plats: Expressen, ”Bullseye! Hitting 118,000 By Aiming the Right Content to The Right Audience”

Groups
Tredje plats: Bonnier News Local, ”Streaming of Livesport — Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”

Kategori 12: Best subscription niche product
National brands
Andra plats: Expressen, ”Kickstart! How We Engaged Our Subscribers by Getting Them Off the Couch”


Kategori 13: Best idea to grow advertising sales
Regional brands
Första plats: Göteborgs-Posten, ”+105%”


Kategori 15: Best digital commerce initiative
National brands
Andra plats: Dagens Nyheter & Tipser, ”New Media Revenue and Reader Loyalty Through E-Commerce”

Kategori 17: Best use of data to drive subscriptions, content, product design
Hedersomnämning:
Göteborgs-Posten, ”Changing Low Performing Content”

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.