Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är alla vinnare i INMA 2020

Publicerad: 4 Juni 2020, 12:29

Jag är väldigt stolt över att redaktionen har varit kreativ och snabbfotad, säger Louise Sköld-Lindell, redaktionell utvecklingschef, i en kommentar.

Göteborgs-Postens ”GP hjärta GBG” vinner pris för bästa initiativ under coronakrisen. Bland pristagarna finns även Expressen, Mittmedia, Bonnier och United Robots.


Ämnen i artikeln:

ExpressenMittmediaBonniergöteborgsposten

Vinnarna i medietävlingen INMA Awards är utsedda. Den internationella tävlingen prisar medieföretagens innovativa sätt att bidra till ökad tillväxt när det kommer till publik, varumärke och omsättning.

På grund av coronakrisen lades även ytterligare en kategori till i tävlingen där mediehus kunde skicka in sina bästa initiativ under covid-19-krisen. 

Alla svenska pristagare:

Best of show (väljs ut av domare från de som mottagit förstapris i tävlingen):
Best in Europe, Global/National Brands:
Expressen
för ”Ready, Set, 70,000! How Expressen Went from 0 to 70,000 Subscribers in a Year” 

– Vi har lyckats tack vare ett otroligt teamwork och det är kul att det uppmärksammas! Att det gått så pass bra visar också att läsarna är beredda att betala för kvalitetsjournalistik. Det är det verkligt glädjande med priset, för då kan vi göra journalistik även i framtiden, säger Johanna Odlander, chef för Expressen Premium, i en kommentar om vinsten. 

Kategori 4: Best use of data analytics or research
Grupp 1
Första plats: Mittmedia, Sweden, ”A Holistic Approach to Understanding Churn”

Kategori 8: Best new technology or digital product
Grupp 1
Tredje plats:
United Robots, Sweden, ”Q&A: Robots Interview Sports Team Coaches”

Kategori 11: Best new digital subscription initiative or concept
Grupp 2
Första plats: Expressen, Sweden, ”Ready, Set, 70,000! How Expressen Went from 0 to 70,000 Subscribers in a Year”

Kategori 12: Best idea to acquire or retain advertising clients
Grupp 2
Tredje plats: Bonnier News Brand Studio, Sweden, ”Continuous Scroll: Combining Storytelling with New Technology”

Kategori 13: Best execution of native advertising
Grupp 1
Honourable mention: Upsala Nya Tidning, Sweden, ”UNT — Live TV Native”

Grupp 2
Honourable Mention: Schibsted Brand Studio, Sweden, ”The City of Silence”

Kategori 14: Best new initiative to enhance corporate culture
Grupp 2
Honourable Mention: Expressen, Sweden, ”The TV School”

Kategori 16: Best initiative in response to covid-19
Grupp 1
Första plats: Göteborgs-Posten, Sweden, ”GP Loves Gothenburg”

– Jag är väldigt stolt över att redaktionen har varit kreativ och snabbfotad. Vi har skapat en mängd mervärden för våra läsare, samtidigt som vi har haft det viktigaste nyhetsläget i modern tid och hållit toppklass i nyhetsbevakningen, säger Louise Sköld-Lindell, redaktionell utvecklingschef, i en kommentar. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.