Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är Aftonbladets Ranelid-kupp

Publicerad: 9 Mars 2012, 14:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

I morgon kan tusentals människor se ut som Björn Ranelid. Åtminstone om Aftonbladet får som de vill.


”Kärleken är ett mirakel som besegrar allt. Kärleken har världens största händer”. Så börjar texten till årets mest otippade schlagerdänga – Björn Ranelids ”Mirakel”.

För att hylla författaren – och Melodifestivalen-finalisten – har Aftonbladet tagit fram pappmasker som tidningen ska dela ut utanför Globen innan morgondagens final drar igång.

– Vi gillar snackisar och Björn Ranelid är ju utan tvekan är årets största Melodifestivalen-snackis. Det här är ett sätt att hylla att han har skapat en stor buzz kring årets tävling, säger Aftonbladets nöjeschef Tobias Lindner till dagensmedia.se.

Så det är en hyllning och inte ett hån?

– Absolut inte ett hån. Det här är en stor kärleksfull hyllning och ett sätt att ytterligare manifestera vilken snackis han är. Melodifestivalen 2012 kommer alltid att förknippas med Björn Ranelid.

Tidigare har Aftonbladet gjort pappmasker på bland annat Dolph Lundgren och Björn Gustafsson.

– Vi har sålt många tidningar och slagit trafikrekord både på sajten och i mobilen. Det här känns som en kul final på vår schlagerbevakning.

Hur reagerade Björn Ranelid själv när han fick se masken?

– Han sa att han ska ha den i bokhyllan bredvid Augustpriset, så han är mycket nöjd.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.