fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Här är Aftonbladets nya livsstilssajt

Publicerad: 11 maj 2023, 06:02

Foto: Emma Wallskog/Aftonbladet

Aftonbladets nya sajt inriktad på livsstil har lanserats. ”Det finns en lucka på marknaden som vi kan fylla”, säger Anna Sundesten, redaktionell chef för satsningen.

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibstedDagspress

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Som Dagens Media tidigare rapporterat om gör Aftonbladet en ny satsning riktad mot målgruppen kvinnor mellan 35 och 55 år. Nu har den sajten lanserats.

LÄS MER: Erika Scott om satsningen digitalt – efter printnedläggningarna

– Vi vill nå kvinnor som är intresserade av mode och skönhet, som gillar inredning, men som inte känner sig hemma i de trendigaste magasinen och dyraste butikerna. Här ser vi att det finns en lucka på marknaden som vi kan fylla, säger Anna Sundesten, redaktionell chef för satsningen, i ett pressmeddelande.

Under sex veckor framåt pågår en kampanj i sociala medier och på Schibsteds plattformar för att marknadsföra sajten.

Arbetsgrupp:

Therese Stalén, marknadschef, Aftonbladet

Fredrik Kyhlstedt, digital specialist, Aftonbladet

Clara Öhrn, social media, Aftonbladet/Livsstil

Nils Kempe, creative director, Levely

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev