Dagspress
Här är Aftonbladets nya livsstilssajt
Publicerad: 11 maj 2023, 06:02
Foto: Emma Wallskog/Aftonbladet
Aftonbladets nya sajt inriktad på livsstil har lanserats. ”Det finns en lucka på marknaden som vi kan fylla”, säger Anna Sundesten, redaktionell chef för satsningen.
Som Dagens Media tidigare rapporterat om gör Aftonbladet en ny satsning riktad mot målgruppen kvinnor mellan 35 och 55 år. Nu har den sajten lanserats.
LÄS MER: Erika Scott om satsningen digitalt – efter printnedläggningarna
– Vi vill nå kvinnor som är intresserade av mode och skönhet, som gillar inredning, men som inte känner sig hemma i de trendigaste magasinen och dyraste butikerna. Här ser vi att det finns en lucka på marknaden som vi kan fylla, säger Anna Sundesten, redaktionell chef för satsningen, i ett pressmeddelande.
Under sex veckor framåt pågår en kampanj i sociala medier och på Schibsteds plattformar för att marknadsföra sajten.
Arbetsgrupp:
Therese Stalén, marknadschef, Aftonbladet
Fredrik Kyhlstedt, digital specialist, Aftonbladet
Clara Öhrn, social media, Aftonbladet/Livsstil
Nils Kempe, creative director, Levely