Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 23 Maj 2016, 11:33
Uppdaterad: 23 Maj 2016, 11:34
Sofia Olsson Olsén, publisher på Aftonbladet, presenterar idag sin nya ledningsgrupp.
I april i år tillträdde Sofia Olsson Olsén som ny publisher på Aftonbladet, den första kvinna som haft den rollen sedan starten 1830. Den nya rollen innebär att hon nu är vd, chefredaktör och ansvarig utgivare för Aftonbladet.
Nu presenteras hennes nya ledningsgrupp och redaktionsledning:
Ledningsgruppen, Aftonbladet Sofia Olsson Olsén, publisher. Håkan Andreasson, redaktionschef, ansvarig för den redaktionella verksamheten. Andreas Aspegren, online-chef, resultat-, produkt- och strategiansvarig för Aftonbladet Online. Här ingår också Marknad, Analys och CRM. Joakim Claesson, strategichef Schibsted Sales & Inventory, utveckling av annonsaffären. Lotta Folcker, TV-chef, utveckling av TV-verksamheten, affärs- och strategiansvarig. Linda Murray, controllerchef, business partner till verksamheten, ansvarig för ekonomistyrning, budget och prognoser. Magnus Ringman, stabschef, övergripande ansvarig för organisationsfrågor, processer, säkerhet, särskilda projekt, chefsstöd. Malin Stråhle, Chief Technology Officer, ansvarig för produktutveckling. Carina Wiman Brataas, assistent
Redaktionsledningen, Aftonbladet
Sofia Olsson Olsén, publisher. Håkan Andreasson, redaktionschef, ansvarig för den redaktionella verksamheten. Lotta Folcker, TV-chef, utveckling av TV-verksamheten, affärs- och strategiansvarig. Karin Pettersson, politisk chefredaktör, ansvarig för Aftonbladet opinion. Michael Poromaa, nyhetschef, ansvarig för Breaking News-desken. Lena Mellin, politisk kommentator och ställföreträdande ansvarig utgivare. Carina Wiman Brataas, assistent
Ebba Elfstrand