Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Här är Affärsvärldens lyxtidning

Publicerad: 25 Maj 2011, 08:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

I dag är det premiär för Platinum - Affärsvärldens nya tidning om lyxkonsumtion.


– I Affärsvärlden skriver vi om aktier och finansiella placeringar. Platinum befinner sig gränslandet mellan konsumtion och investeringar, konsumtion som ökar i värde med tiden, exempelvis konst, lyxiga bilar och smycken, säger Jon Åsberg, chefredaktör på Affärsvärlden.

Första numret handlar bland annat om "superbilar" och hur man beter sig för att köpa lägenhet i New York.

– Våra läsare har den högsta inkomsten i svensk prenumererad press, och de har stort intresse av den här typen av produkter, säger Jon Åsberg.

Genom Platinum kan man även vända sig till en ny typ av annonsörer.

– I Affärsvärlden har vi mycket b2b-annonsörer, med Platinum kan vi även vända oss till konsumentvarumärken, säger Jon Åsberg.

Tidningen är 48 sidor som är inhäftade i Affärsvärlden, men beskuren i ett eget format. Ytterligare två nummer planeras under hösten.

Platinum görs av Affärsvärldens redaktion. Initivativet kommer från Per Karlsson, utvecklingschef på Talentum, som även är en av redaktörerna för tidningen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.