Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Han fyller sista platsen i Schibsteds svenska annonsledning

Publicerad: 21 November 2019, 10:17

Mattias Hersby rekryteras till rollen som Head of Business Development & Operations för Schibsteds svenska annonsorganisation.

Foto: Pressbild/Schibsted

Mattias Hersby rekryteras som head of business development & operations till Schibsteds svenska annonsledning. Därmed är alla platser i ledningen fyllda.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

I början av september meddelade Schibsted att man byter namn på annonsbolaget Schibsted sales & inventory. Det nya namnet är Schibsted Marketing Services. 

I samband med namnbyte centraliserades bolagets ledningsgrupp. Utöver en central ledningsgrupp kommer både Norge och Sverige ha en lokal ledningsgrupp. I oktober presenterades ledningen för den svenska annonsorganisation, vilket Dagens Media rapporterade om i oktober.

Då hade inte rollen som head of business development & operations tillsatts. Nu står det klart att Mattias Hersby rekryteras till den positionen. Därmed är alla platser i den Schibsteds svenska annonsledning fyllda. 

Mattias Hersby har en bakgrund inom mediebyråbranschen och kommer senast från en roll som internationell affärschef på Zeniths huvudkontor i London. För samma byrå har han även varit vice vd i Sverige. 

– Schibsted är ett stort mediehus med starka varumärken där det kommer bli väldigt roligt att vara med och påverka. Nu när mediebranschen genomgår stora förändringar känns det inspirerande att vara med på den resan, där jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter både från Sverige och utomlands, säger Mattias Hersby i ett pressmeddelande.

Mattias Hersby, som tillräder den 2 december, kommer att ansvara för att förbättra arbetsprocesser och att effektivisera marknadsbearbetning.

– Mattias breda erfarenhet från byråsidan, och därmed goda förståelse för kraven som ställs på säljsidan, kommer att vara en otrolig tillgång för oss. Han har även gedigen erfarenhet av att arbeta på tvärs över olika industrier, vilket kommer väl till pass i vårt ökade branschfokus, säger Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i ett pressmeddelande.

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.