Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Han blir ny debattchef på Aftonbladet

Publicerad: 11 November 2013, 14:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Karin Lindblom blir nyhetschef på Aftonbladet. Ersätter som debattchef gör Ehsan Fadakar.


Ämnen i artikeln:

Ehsan FadakarAftonbladet

Ehsan Fadakar rekryterades av Aftonbladet i april i år och har sedan dess varit chef för sociala medier.

Nu får han även titeln debattchef i samband med att Karin Lindblom blir nyhetshef.

– Vi rör oss redan mot rätt håll med färre intetsägande politikertexter, fler debattörer som har något att berätta och fler analyser av debatten. Nu ska vi bygga vidare på ett framgångsrikt koncept, säger Ehsan Fadakar till Dagens Media.

Målet är att göra Aftonbladet Debatt snabbare.

– Vi måste vara mer på tårna och komma närmare Aftonbladets nyhetsbevakning. Och vi kommer att ta steget in i Aftonbladet TV inom en snar framtid. Det ser jag verkligen fram emot.

Vilka frågor är viktiga för dig personligen?

– Jag engagerar mig väldigt mycket i antirasistiska frågor. Det behövs mer än någonsin i Sverige.

– Dessutom är jag från förorten och har i alla år sett hur folk står utanför och tycker till om platser de har noll koll på. Jag vill hellre ge människor som bor där utrymme och möjlighet att berätta själva. Förorternas framtid är en av de allra viktigaste samhällsfrågorna. Snart måste även politikerna förstå det.

Aftonbladet jobbar också med ett nytt projekt som ska göra kommentatorsfälten "roligare och tryggare", berättar Ehsan Fadakar.

– Aftonbladet är en av få större nyhetsplatser där läsarna fortfarande får kommentera och debattera olika nyhetshändelser och diskutera journalistik. Det ska vi fortsätta med och bli ännu bättre på.

Vad händer med tjänsten som chef för sociala medier?

– Den strategiska delen kommer vara en del i min nya tjänst.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Ehsan FadakarAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.