Han blir försäljningschef på GP

Jens Pettersson blir lokal försäljningschef på GP

Jens Pettersson tillträder i februari – "Det är ett prestigeuppdrag jag får."

 

Jens Petterson blir Göteborgs-Postens nya lokala försäljningschef, med tillträde i februari.

Tidigare kommer han från en roll som försäljningschef på Airtime Sales - ett säljbolag som samägs av MTG och Discovery Networks.

- Jens är en tungviktare i branschen och jag är glad över att få med honom ombord på resan att utveckla vårt erbjudande som redan har ett starkt fotfäste i Göteborg och hela Västsverige, säger GP's försäljningsdirektör Linda Forsberg, i en kommentar.

Tidigare har Jens Pettersson varit bland annat varit försäljningschef för Discovery Networks i väst, kundansvarig på MEC Mediebyrå och Creative Sales på Kanal 5.

- GP och hela Stampen är inne i en spännande fas med nya produkter och ett tydligt digitalt fokus. Det är ett prestigeuppdrag jag får och vi har en spännande tid framför oss med stora möjligheter och jag ser fram emot att få vara med att utveckla våra titlar och hjälpa våra kunder att nå sina, säger Jens Petterson i en kommentar.

Jens Pettersson efterträder Roger Thilander som under våren blir vd för Fiskauktionen i Göteborg.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2017-01-23 10.08Uppdaterad 2017-01-23 10.30

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: