Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Han blir chef för Aftonbladets användarintäkter

Publicerad: 4 December 2019, 13:00

Foto: Janne Næss och press

Ted Kudinoff får utökat ansvar för användarintäkterna inom Schibsted.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Ted Kudinoff är chef över Aftonbladet Plus samt tf chef för Consumer business. När Aftonbladet gör om tjänsten som Plus-chef får han utökat ansvar för användarintäkterna inom hela Aftonbladet. I samband med detta permanentas han alltså i rollen som ansvarig för Plus och Consumer business. 

– Det känns fantastiskt spännande och kul. Jag trivs otroligt bra och har jobbat med Plus i snart sex år. Vi är ett väldigt bra gäng på Plus och Viktklubb. Plus är störst i Sverige bland mediernas digitala prenumerationstjänster. Vi ser att användarintäkterna växer stadigt och satsar nu på att öka intäkterna rejält de kommande åren. Det är extra viktigt när mediebranschen utmanas i grunden. Vi måste ligga i framkant och hitta nya spännande saker som våra användare är beredda att betala för digitalt, säger Ted Kudinoff, i ett pressmeddelande. 

I samband med detta tar Ted Kudinoff även plats i Aftonbladets ledningsgrupp och i Schibsteds ledningsgrupp för Consumer business.

– När den prenumererade journalistiken blir en allt viktigare del av Aftonbladets affär måste vi få en ännu närmare koppling mellan consumer business som helhet och redaktion. I det arbetet är Ted Kudinoff helt rätt person, han kombinerar det kommersiella affärstänket med genuin journalistisk kompetens, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.

Andreas Aspegren har tidigare varit chef för Aftonbladets användarintäkter. Nyligen stod det klart att han tillträtt en roll inom Sveriges Radio där han ska driva utvecklingen av SR Play, SR:s sajt samt röststyrning. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.