Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Han blir ansvarig för Aftonbladets content-satsning

Publicerad: 26 Januari 2015, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Nöjesbladets chef Tobias W Lindner byter jobb och blir produktägare för Aftonbladets nya partnerstudio.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladet ligger i startgroparna för att lansera en ny partnerstudio. Nu står det klart att Tobias W Lindner, chef på Nöjesbladet, blir ansvarig för den nya satsningen.

– Efter 15 år på nöjesredaktionen är jag redo att gå vidare och anta nya utmaningar. Att utveckla området kring native och branded content ska bli riktigt kul, säger Tobias W Lindner i ett pressmeddelande.

Jan Helin är publisher på Aftonbladet:

– Partnerstudion är ett av våra mest spännande nya satsningsområden. Jag är mycket glad för att en av våra toppkrafter i form av Tobias W Lindner nu tar en ledande roll i detta. Vi kommer att kunna berätta mer om denna satsning inom kort, säger han i pressmeddelandet.

Ylva Niklasson blir tillförordnad chef på Nöjesbladet.

Markus Jacobsson

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.