Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Han är årets morgonpress-säljare

Publicerad: 14 mars 2014, 10:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:44

Hans Eliason från Mediekompaniet vinner 2013 års upplaga av tävlingen.


Årets Morgonpress-säljare utses av annonspaketet Svea.

2013 års upplaga, som är den sjätte i ordningen, tas hem av Hans Eliason från Mediekompaniet.

– Det känns bra och hedrande, säger han till Dagens Media.

Vad gör dig till en bra annonssäljare?

– Jag tror att det handlar om en kombination av långsiktighet och servicenivå.

Finns det något speciellt man bör tänka på när man jobbar med morgonpress?

– Morgonpressen är ett väldigt starkt medium och det ska man vara stolt över, och förklara för kunden att det inte är så illa som alla säger, utan att vi är otroligt starka.

Har du några andra, generella knep för annonsförsäljning?

– Det vill jag inte avslöja, jag är ju fortfarande med och tävlar själv, säger Hans Eliason med ett skratt och fortsätter:

– Nej, men det handlar nog mest om att hålla en hög nivå, vara hos kunderna och förstå deras behov.

Tidigare vinnare:

2008 – Mattias Wallenborg DN

2009 – Pontus Dalen Stormarknadspress

2010 – Owe Ericson DN

2011 –  Owe Ericson DN

2012 – Paual Hjalmarsson-Langré

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.