Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Halvtid för Metro on Stage

Publicerad: 8 April 2010, 14:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Kampanjen inför ett av Metros största event, Metro on Stage, har under fyra veckor lockat 120 000 unika besökare till kampanjsajten.


Tävlingen har främst marknadsförts i Metro och MTG Radio, samt via Twitter och Facebook.

Det är andra gången som Metro genomför musiktävlingen för osignade artister och band. I morgon presenteras de elva finalisterna.

Hittills har 69 000 betyg satts på de olika artisterna på kampanjsajten, som har haft besökare från 60 olika länder.

Via Facebook har minst 200 00 användare exponerats för varumärket Metro on Stage, berättar marknadsdirektören Christian Quarles.

– Det är sannolikt en mycket högre siffra. Vi har fått ett fantastisk gensvar, säger han.

Nästa år ska tävlingen förhoppningsvis bli global.

– Ambitionen är att göra Metro on Stage till världens största musiktävling för osignade band och artister.

Vinnaren av Metro on Stage får reklamutrymme värt 3,5 miljoner kronor i Metro och MTG Radio, en spelning på Way out West, samt ett kontrakt med Universal Music.

Förra året hette vinnaren Joachim & Joel. Tvåa blev Erik Hassle som bland annat vann en Grammis för bästa nykomling förra året.

Huvudsponsor till Metro on Stage är Swebus.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.