Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Foto: Getty Images

Grön deal: Hållbarhet affärskritiskt för mediehusen

Medan H&M utser hållbarhetschefen till vd, ligger besluten om miljöpåverkan fortfarande kvar på kommunikationschefens bord hos många mediebolag. Men just nu bubblar det som aldrig förr vad gäller mediehusens hållbarhetsarbete. Tacka Greta Thunberg för det – och det faktum att det gröna har blivit affärskritiskt.

Publicerad: 16 April 2020, 09:59

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Klimatredaktioner, klimatutbildningar, klimatkorrespondenter, klimatkrönikörer, klimatreportage och fossilfria annonser. Bara under det senaste året har mediebranschen presenterat en uppsjö av initiativ som både visar att de själva tar frågan på allvar och speglar att det finns ett ökat intresse hos publiken när det gäller klimat- och miljöfrågor.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

BonnierTV4FacebookHållbarhetClear ChannelSchibstedGoogleJCDecauxDiscovery

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.