Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Foto: Getty Images

Grön deal: Hållbarhet affärskritiskt för mediehusen

Medan H&M utser hållbarhetschefen till vd, ligger besluten om
miljöpåverkan fortfarande kvar på kommunikationschefens bord
hos många mediebolag. Men just nu bubblar det som aldrig förr vad
gäller mediehusens hållbarhetsarbete. Tacka Greta Thunberg för
det – och det faktum att det gröna har blivit affärskritiskt.

Publicerad: 16 april 2020, 09:59

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SchibstedBonnierTV4DiscoveryClear ChannelJCDecauxGoogleFacebookHållbarhet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News