Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Foto: Getty Images

Grön deal: Hållbarhet affärskritiskt för mediehusen

Medan H&M utser hållbarhetschefen till vd, ligger besluten om miljöpåverkan fortfarande kvar på kommunikationschefens bord hos många mediebolag. Men just nu bubblar det som aldrig förr vad gäller mediehusens hållbarhetsarbete. Tacka Greta Thunberg för det – och det faktum att det gröna har blivit affärskritiskt.

Publicerad: 16 april 2020, 09:59

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Klimatredaktioner, klimatutbildningar, klimatkorrespondenter, klimatkrönikörer, klimatreportage och fossilfria annonser. Bara under det senaste året har mediebranschen presenterat en uppsjö av initiativ som både visar att de själva tar frågan på allvar

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SchibstedBonnierTV4DiscoveryClear ChannelJCDecauxGoogleFacebookHållbarhet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev