Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

GP väljer Brandwork

Publicerad: 23 November 2017, 09:56
Uppdaterad: 23 November 2017, 10:33

Byrån ska utveckla tidningens varumärke.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Dagens Media berättade igår om Göteborgs-Postens nya digitala prenumerationspaket.

Nu kommer tidningen med nästa nyhet när de inleder samarbete med varumärkesbyrån Brandwork.

Syftet med samarbetet är att utveckla GP:s varumärke.

– Nu har vi laddat upp med mycket ny kraft och det är viktigt för oss att rikta den åt samma håll för att bli ännu vassare och möta läsarnas förväntningar. För att hålla ett högt tempo framåt är det viktigt för oss att välja en partner med vana av snabbrörliga processer, säger Johanna Niklasson, marknadsdirektör på GP, i ett pressmeddelande.

Viktor Ehrenberg, creative director på Brandwork:

– I en bransch och en organisation som är i så kraftig förändring tror vi att det är avgörande att tänka lite mer som en start-up – enas om en riktning och sedan våga prova sig fram samtidigt som strategin tar form, säger han i ett pressmeddelande.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev