Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

GP tar över Göteborgsvarvet från konkurrenten GT

Publicerad: 11 November 2015, 06:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Idag står det klart att GP tar över som mediepartner för Göteborgsvarvet.


Tidningen Göteborgs-Posten har efter nedskärningarna i början av hösten gått på offensiven. De har bland annat lanserat nya titlar och berättat om en ny lyxigare satsning på sin helgbilaga.

Nu står det även klart att de tar över som mediepartner för Göteborgs Varvet. Ett avtal som konkurrenten GT haft sedan starten.

– Det känns självklart som en fjäder i hatten. Det har varit GT:s kronjuvel tidigare och det känns jättebra att ta över, säger Lillemor Wallenius, Affärschef Digitalt & Nisch Stampen Local Media till Dagens Media.

Tidningen tog även över cykelloppet Göteborgsgirot för två veckor sedan och ser hela satsningen "som en del av GP:s hälsosatsning".

– Vi är mycket stolta över att nu ta över som mediepartner. Det här är en del av vår stora satsning på hälsa som vi startar nu under hösten. Syftet är att vi ska aktivera Göteborgarna och västkustborna och få dem att ta sig ut i spåren.

Men hur satsningen kommer att se ut i praktiken är ännu inte klart.

– Det är ju nu när avtalet är i hamn som den riktiga utmaningen börjar. Det vi vet är att vi vill aktivera våra läsare och utveckla vårt sponsorskap. Vi vill verkligen inte bara slänga på vår logga och låta det vara – det kommer bli så mycket bättre än så.

Göteborgsvarvet startade 1980 och i år sprang 64 325 löpare loppet.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.